AarresaariAarresaari on seikkailukirjojen klassikko. Nuori Jim saa käsiinsä aarrekartan ja lähtee etsimään aarretta. Alkaa jännittävä seikkailu, joka vie Jimin aarresaarelle. Mukana ovat myös merirosvo Long John Silver ja tämän papukaija.

Aarresaari on ensimmäinen Avaimen selkokielisten klassikoiden sarjassa.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä.

Lue katkelma kirjasta:

Kaikki oli minulle uutta ja ihmeellistä: lyhyet komentosanat, pillinpuhallukset ja miesten kiireiset puuhat laivalyhtyjen tuikkivassa valossa.
“Kuule Silver, aloita nyt laulu”, joku joukosta ehdotti.
“Se entinen”, toinen lisäsi.
“Oikein miehet”, Silver sanoi aloitti minulle tutun laulun:
Viisitoista miestä arkulla vainaan. Ja joko miehistö yhtyi sitten:
Hei ja rommia pullo!

Aarresaari, Avain / BTJ Finland 2015