Uudet kirjat

Verkkokirjoja Papunetissä

Koira katsoo ylöspäinvarjokuva nuorista vaaleanpunaisella taustalla.Lohikäärme lentää järven yläpuolella

Papunet-verkkopalvelu on julkaissut uusia verkkokirjoja, jotka on kirjoitettu selkokielellä.

Jenni Sipilä on kirjoittanut verkkokirjan koiran hoitaminen, jossa kerrotaan perusasioita koiran hoitamisesta. Johanna Kartio on kirjoittanut uuden nuortentarinan Leirikoulurakas. Ari Sainion verkkokirja Loukusjärven hirviö kertoo lukijoille Loukusjärven hirviön tarinan.

Kaikkia verkkokirjoja voi lukea ja kuunnella Papunetin pelit-sivuilla.

Hyvät, pahat ja rohkeat

Kirjan etukansi.

Uusi selkokielinen tietokirja esittelee 30 henkilöä historian merkkihenkilöä. Näiden ihmisten elämä ja teot ovat vaikuttaneet paljon siihen, miltä maailma näyttää nyt. Kirjan on kirjoittanut kirjailija Pertti Rajala.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Pärjää porukassa – sosiaaliset taidot

Tämän oppaan avulla voi harjoitella sosiaalisia taitoja. Oppaassa on kerrottu erilaisista sosiaalisista tilanteista selkokielellä. Lisäksi kirjassa on paljon kuvia ja tehtäviä!

Oppaan on tehnyt Suomen Nuortentalo Oy. Se maksaa 60 euroa. Opasta voi tilata Nuortentalon internetsivuilta, jotka ovat yleiskieliset.

Ensimmäinen murhani

Kirjan kansikuva.

Maria Kallio joutuu selvittämään murhaa, joka on tapahtunut opiskelijaporukan mökkiviikonlopun aikana.  Leena Lehtolaisen kuuluisa hahmo ratkaisee rikoksia nyt myös selkokirjassa!

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Miten joutsen sai mustat jalat
- selkosatuja meiltä ja maailmalta

Prinsessa katsoo joutsenia.

Kirjaan on koottu erilaisia satuja ja tarinoita maailman synnystä, eläimistä ja luonnon ihmeistä. Tarinoita on Suomesta, Euroopasta, Aasiasta Afrikasta ja Amerikasta. Kirjassa on 15 satua selkokielellä.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Rikkaat ritarit ja zombiprinsessa

Zombeja kirjan kannessa.

Brasiliasta kantautuu huolestuttavia uutisia: salametsästäjät ovat vanginneet viimeisetkin vapaat zombit. Hevisankarit Johannes ja Kiisseli kokoavat pelastuspartion, jonka johdossa häärää poikien pomo Curry-Harry. Seikkailu vie porukan syvälle Brasilian viidakkoon.

Rikkaat ritarit ja zombiprinsessa on Harri István Mäen toinen selkokirja.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Selkoraamattu

Jeesus on rannalla kalastajien kanssa.

Pertti Rajala on mukauttanut Raamattua selkokielelle. Selkokieliseen raamattuun on nyt lisätty uusia Raamatun kertomuksia, apostolien tekoja, uuden testamentin kirjeitä ja Johanneksen ilmestys. Kirja sopii kaikille, jotka haluavat tutustua Raamatun sisältöön selkokielellä.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Hillittu vimma – Helene Schjerfbeckin maalauksia

Satu Itkosen kirjassa tutustutaan taiteilija Helene Schjerfbeckin taiteeseen ja elämään. Kirjassa on mukana hänen maalauksiaan eri vuosikymmeniltä.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Mennään metsään – tunnelmakuvia suomalaisesta metsästä

Seija ja Juha Samelan kirja vie matkalle metsään. Kirja kertoo tunnelmasta metsässä, mutta myös kasveista ja eläimistä, joita suomalaisessa metsässä on.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Helmi Haapasen sisällissota

Pertti Rajalan kirjassa tutustutaan Suomen sisällissotaan yhden ihmisen kokemusten kautta. Helmi Haapasen tarina kertoo työläisperheen arjesta ja sodan piinaviikoista.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Seitsemän veljestä

Aleksis Kiven Seitsemän veljestä on suomalaisen kirjallisuuden suuria kirjoja. Kirja kertoo Jukolan veljesten elämästä ja kasvusta mutta samalla myös Suomen historiasta. Kirjan on mukauttanut selkokielelle Pertti Rajala.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Päivänselvää-sarja: Fysiikka ja kemia

Kirjssa puhutaan fysiikan ja kemian aineista ja ilmiöistä, jotka ovat lähellä oppilaan elämää. Oppilaiden sivut ovat kirjassa selkokielisiä. Kirjassa on omat tietosivut opettajille. Kirjasarjaan on tulossa myöhemmin esimerkiksi biologian ja maantiedon kirja.

Kirja on myynnissä Oppimateriaalikeskus Opikkeen verkkokaupassa, joka ei ole selkokielinen.