Rahankäytön opas
Rahat riittämään
Haluaisitko olla rikas? Harvalla on niin paljon rahaa, että voi ostaa kaiken mitä haluaa. Monella on oikeasti tiukkaa.
Mutta rahasi riittävät paremmin, jos mietit, mitä todella tarvitset, ja suunnittelet rahankäyttöäsi. Silloin laskut eivät tule yllätyksenä, eivätkä maksut ole aina myöhässä. Rahahuolet eivät ehkä lopu kokonaan, mutta voit nukkua yösi rauhassa. Silloin tunnet, että hallitset itse paremmin omaa elämääsi.
Jos sinulla on perhettä, raha-asiat on hyvä suunnitella yhdessä. Rahasta tulee vähemmän riitaa, jos aikuiset ymmärtävät tilanteen samoin. Myös lapsille voi selittää, miksi kaikkeen mukavaan ei ole varaa. Vastuu perheen raha-asioista
on kuitenkin aina vanhemmilla.