Sisällön alkuun

Rahankäytön opas

Tarjouksia monelta taholta

Tarjouksia tulee postin, puhelimien ja television kautta. Yleensä ostaja saa tilatun tuotteen postitse ja maksaa sen jälkikäteen. Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen, voit palauttaa sen 14 päivän aikana veloituksetta ja laskua maksamatta. Tavaran pitää olla käyttämätön. Jos olet jo maksanut laskun, voit saada rahasi takaisin. Lehtitilauksen voit katkaista.

Postimyynti

Monet postimyyntiyritykset ovat luotettavia ja vastaavat tuotteistaan. Mutta on niitäkin, jotka huijaavat. Uskomattomat tarjoukset tai kalliit lahjat eivät yleensä ole totta. Ole varovainen, jos tarjous tuntuu liian hyvältä.

Nettikauppa

Internetin kautta ostetaan yhä enemmän tavaraa. Netissä on jo paljon luotettavia myyjiä. Nettikaupassa on kuitenkin aina riski, että tavaraa ei lähetetäkään, kun olet maksanut etukäteen. Älä tee kauppaa, jos myyjä on pelkkä postilokero ilman nimeä. Kansainvälisessä nettikaupassa on aina vaara, että luottokorttisi tiedot joutuvat vääriin käsiin.

Kotimyynti

Jos olet ostanut tavaran ovelta, kyseessä on kotimyynti. Seuraavan 14 päivän aikana voit peruuttaa kaupan ja saada rahat takaisin, vaikka tavarassa ei olisi vikaa. Pelkkä katuminen riittää.

Suoramarkkinointi

Voit myös kieltää suoramarkkinoinin kotiisi. Postissa voit täyttää lapun, joka kieltää osoitteelliset lähetykset. Soitto numeroon 0600 13404 lopettaa puhelinmyynnin muutaman viikon kuluessa. Kielto on voimassa kolme vuotta. Oveen voit teipata lapun ”Ei mainoksia, kiitos!”, mutta sitten et kyllä tiedä läheisten ruokakauppojen tarjouksia.

<<<edellinen          seuraava>>>