Näin maksat sirukortilla
Laskun maksaminen kortinlukijan avulla on yhä yleisempää. Sirumaksupäätteet eivät ole kaikki samanlaisia, vaan niissä on pieniä eroja.
1.
Työnnä kortti kortinlukijaan ja seuraa näytön ohjeita. Kortti ei mene kokonaan lukijan sisään vaan toinen pää jää selvästi esiin.
2.
Valitse maksutapa, jos kortillasi on niitä useampi kuin yksi. Maksutapoja ovat esimerkiksi pankki, Visa tai MasterCard.
3.
Tarkista laskun loppusumma, joka näkyy näytössä.
Voit keskeyttää maksamisen siten, että painat laitteessa olevaa punaista peruutusnäppäintä. Maksaminen keskeytyy myös, jos otat kortin pois laitteesta kesken tapahtuman.
4.
Näppäile nelinumeroinen tunnusluku eli PIN.
Tunnusluku on sama, jota käytät
pankkiautomaatilla.
Jos näppäilet tunnusluvun väärin, voit korjata sen keltaisella korjausnäppäimellä.
Voit suojata tunnusluvun näppäilemisen toisella kädellä. Silloin muut asiakkaat
eivät voi nähdä, mikä tunnuslukusi on.
5.
Paina vihreää Enter- tai OK-näppäintä.
6.
Maksu on suoritettu.
Muista ottaa kortti mukaasi.