Emma ja Eetu

Eräänä kesäpäivänä, kun Emma, Eetu ja Arttu ovat retkellä rannassa, kaislat alkavat heilua. Kaislikosta löytyy lokinpoika. Sen siipeen on sattunut eikä se voi lentää. Emma ja Eetu alkavat hoitaa pientä lokkia. Kun tulee kotiinlähdön aika, lokki ei halua jäädä rannalle yksin. Mitä sitten tapahtuu?

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen verkkokaupassa.

Lue katkelma:

Emma ajattelee, että lokinpojalla on nälkä ja sanoo Eetulle: – Annetaan sille ruokaa.
Eetu ihmettelee: – Niin kuin mitä? Emma tokaisee: – Mehua ja sämpylää.

 

Lokinpoika kannetaan retkialustalle. Se ei ota mehua eikä sämpylää. Se asettuu makuulle niin kuin pesäänsä.

 

Emman ja Eetun yllätyslöytö, Avain / BTJ Finland 2016