Koirakirjan kansi

Kirjassa kerrotaan, miten koiraa hoidetaan. Kirja on ensimmäinen suomenkielinen selko-e-kirja, ja siinä on käytetty tekstin lisäksi kuvaa, ääntä, videota ja animaatiota.

Kirjan on kirjoittanut ja kuvannut Jenni Sipilä. Videot on kuvannut Arto Joutsimäki ja animaation on tehnyt Jukka Fordell. Kirja on tuotettu Papunet-verkkopalveluyksikön projektissa Selkoilmaisu arjen tukena.

Kirja on toteutettu iBook-muodossa, eli sen voi ladata esimerkiksi iPadille. Kirja on ilmainen.

Lataa kirja

Kirjan voi ladata myös iBookstoresta.

Kirja on julkaistu myös englanniksi. Englanninkielisen kirjan nimi on “How to care for your dog”. Kirjan voi ladata iBookstoresta.

Lue katkelma kirjasta:

Jokainen koira on omanlaisensa. Riippuu siis koirasta, millaista hoitoa se tarvitsee, jotta se voi hyvin.

Jokainen koira tarvitsee päivittäin ruokaa, liikuntaa ja mukavaa puuhaa.

Koiran terveydestä pitää huolehtia. Sen turkki, korvat, hampaat ja tassut pitää hoitaa säännöllisesti.

Koira pitää myös kouluttaa, eli sille pitää opettaa hyvät käytöstavat.

Koirat elävät 10-15 vuotta, koiran hoitamisessa on siis paljon työtä pitkäksi aikaa.

Hyvin hoidettu koira on onnellinen ja ilahduttaa myös hoitajaansa.

Koiran hoitaminen, Papunet-verkkopalveluyksikkö 2013