Kulmikas kallio etukansiJaakon isä on vuokrannut mökin loman ajaksi maaseudulta. Jaakko huomaa kuitenkin pian, että isällä on jotain muutakin mielessä kuin loma. Mitä tarkoittavat ristit ja nimet vanhoissa kartoissa? Ja miksi naapurin isäntä kantaa koko ajan mukana haulikkoa? Alkaa huima seikkailu!

Kari Vaijärven vaudikas juoni ja Jukka Murtosaaren sarjakuvat tekevät lukemisesta sujuvaa ja jännittävää!

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Lue katkelma kirjasta:

Vasemmalta kuului äkkiä rytinää kuin elefantti olisi tallustanut metsässä. Sitten oksa katkesi ja joku kaatui.
– Mikähän tuolla oikein rymistää? ihmettelin.  – Lähdetäänkö pakoon?
Ukko kuulosteli hetken ja alkoi nauraa.

– Eivät eläimet noin tyhmiä ole. Ne tietävät kyllä miten pettävä tuo lammen reuna voi ola. Tämä taitaa olla joku retkeilijä, joka ei tiedä luonnosta mitään.

 

Ihmettelin hetken, mikä isäntää huvitti. Sitten tajusin, kun kuulin huutoa.

 

– Mitä tämä moska on? Minä vajoan! Onko täällä ketään? Minä vaadin apua!

 

Yritin sulkea korvani, sillä isän huudot eivät enää olleet kovin kohteliaita. Olisi pitänyt arvata! Isä oli rämpinyt pitkin metsiä ja vihdoin päässyt tänne. Hänen kartassaan oli ollut tämä lampi. Nyt isä oli pulassa. Joutsenet olivat piiloutuneet johonkin.

 

Kulmikas kallio, Cultura 2013