LavastettuKouluavustaja Heikki “Hessu” Virtanen on pidätettynä sellissä. Poliisi epäilee Hessua murhasta.

Yläkouluikäiset Santtu ja Milja alkavat selvittää monimutkaista tapausta. He eivät usko ystävänsä syyllisyyteen. Nuorten selkokirjan on kirjoittanut Pasi Lönn.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Lue katkelma kirjasta:

H. Virtanen asui nimitaulun mukaan huoneistossa 22, talon neljännessä kerroksessa. He tiesivät entuudestaan, että Hessu asui yksin.

 

Santtu ja Milja seisoivat alatasanteella hetken paikoillaan eivätkä puhuneet. Ei tarvinnut. Kumpikin tiesi, että oli vain yksi tie: ylös.

 

Santun vatsanpohjasta kouraisi, kun hän katsoi portaisiin. Mutta kun hän näki kaverinsa tutun määrätietoisen katseen, hänestä karisivat epävarmuuden rippeet.

 

Lavastettu, Kustannus Oy Saarni-kirjat 2013