Maailmanuskonnot_nettiin

Karoliina Suoniemen Maailmanuskonnot-kirja kertoo uskonnoista eri puolilla maailmaa. Uskonnoista kerrotaan niiden tärkeitä ajatuksia sekä käsityksiä oikeasta ja väärästä.

Kirja on myynnissä selkokeskuksen verkkokirjakaupassa.

Lue katkelma kirjasta:

Hyvä ja paha buddhalaisuudessa

Buddhan opetuksia kutsutaan nimellä dharma. Tärkein niistä on opetus, joka tunnetaan nimellä neljä jaloa totuutta.

 

Neljä jaloa totuutta opettaa, että elämä on kärsimystä. Sen takia maailman asiat eivät voi tehdä ihmistä onnelliseksi. Se opettaa myös, että maailmassa ei ole mitään pysyvää. Sen takia ihmisen ei kannata kiintyä esimerkiksi rahaan tai valtaan. Kärsimystä tuottaa myös se, että ihmiset haluavat koko ajan jotakin.
Maailmanuskonnot, Avain / BTJ Finland 2015