Energiakirjan kansi

Mitä on energia ja miten se ilmenee luonnossa? Kirjassa kuvataan myös energian kiertoa avaruudessa, maapallolla ja kotitaloudessa. Kirjan ovat kirjoittaneet ja kuvittaneet Seija Niinistö-Samela ja Juha Samela.

Kirja on myynnissä Selkokeskuksen kirjavälityksessä. Uusimmat kirjat esitellään Uutuudet-kohdassa.

Lue katkelma kirjasta:

Energia ei häviä

Mistä energia syntyy, ja mihin se häviää? Nykyisen tieteellisen käsityksen mukaan maailmankaikkauden energiamäärä on vakio. Se tarkoittaa, että energian määrä maailmankaikkeudessa on aina sama.

 

Fysiikassa tätä kutsutaan energian säilymislaiksi. Toisin sanoen energiaa ei synny mistään, eikä se myöskään häviä mihinkään.

 

Energia voi muuttaa muotoaan, mutta se ei kulu eikä katoa.

 

Mitä on energia? Kustanus Oy Pieni Karhu 2013