Uutta ja ajankohtaista

Selkosanomat ilmestyy jälleen elokuussa

Selkosanomien painettu lehti on kesätauolla. Seuraava lehti ilmestyy elokuun puolivälissä. Selkosanomien verkkolehdessä ilmestyy kuitenkin mielenkiintoista luettavaa myös kesällä: www.selkosanomat.fi.

Selkosanomien toimitus toivottaa kaikille lukijoille hyvää kesää!

 

Millainen Suomi on?

Suomi täyttää tänä vuonna 100 vuotta. Vernerin selkokieliset sivut ja Leija-lehti haastavat suomalaiset kehitysvammaiset nuoret ja aikuiset kertomaan, millainen Suomi on. Voit osallistua haastekampanjaan monella tavalla, esimerkiksi videolla tai tarinalla. Ohjeita kampanjaan osallistumisesta ja lisää tietoa on Vernerin selkosivuilla.

 

Uusi esite vammaisten lasten ja nuorten henkilökohtaisesta avusta

Vammaisten lasten ja nuorten tukisäätiö Vamlas on julkaissut selkoesitteen, jossa kerrotaan henkilökohtaisesta avusta. Vaikea vamma tai sairaus voi tarkoittaa sitä, että lapsi tai nuori tarvitsee toisen ihmisen apua arjessa. Tästä esitteestä saa hyvin perustietoa aiheesta.

Vammaisten lasten ja nuorten henkilökohtainen apu

Tietoa seksuaalisuudesta selkokielellä

seteke

Nettiin on avattu uusi selkeä sivusto seksuaalisuudesta. Sivuston nimi on Seksuaalisuudesta selkokielellä.

Sivuilta voi lukea esimerkiksi ihmisen kehosta, tunteista ja seksistä. Selkeän tekstin lisäksi sivuilla on paljon selkeitä kuvia.

Sivuston on tuottanut Tampereen Kaupunkilähetys ry.

Seksuaalisuudesta selkokielellä -sivuille pääset tästä linkistä. Suora osoite on www.seteke.fi

Selkokeskuksen kirjakauppa uudistui

kirjakauppa

Selkokeskus on siirtänyt verkkokirjakaupan Selkokeskuksen sivuille. Kirjakaupan suora osoite on www.selkokeskus.fi/kirjakauppa.

Kirjakaupassa voi ostaa kirjoja samalla tavalla kuin ennen. Uutta on se, että nyt kauppaan voi tehdä tilin. Tili tarkoittaa, että voit tallentaa omat tiedot, esimerkiksi nimen ja osoitteen. Kun olet tehnyt tilin, sinun ei tarvitse kirjoittaa näitä tietoja joka kerran uudelleen, kun tilaat kirjoja. Maksat kirjat samalla tavalla kuin ennen eli laskulla, joka tulee kotiin.

Selkokeskus on tehnyt jälleen kirjaesitteen, jossa kerrotaan uusista kirjoista. Kirjaesite on näillä sivuilla Kirjat ja esitteet -kohdassa.

Lue ja nauti selkokirjoista!