Pärjää porukassa -kirjan kansi
Pärjää porukassa -kirja auttaa harjoittelemaan sosiaalisia taitoja.

Sosiaalisilla taidoilla tarkoitetaan kykyä olla muiden kanssa.  Sosiaaliset taidot kehittyvät oppimisen ja kokemusten kautta. Oppiminen, kasvatus ja sosiaalinen vuorovaikutus kehittävät sosiaalisia taitoja koko elämän ajan.

Oppaassa on kerrottu selkokielellä erilaisista sosiaalisista tilanteista.  Lisäksi kirjassa on paljon kuvia ja tehtäviä, jotka auttavat harjoittelussa. Tarkoitus on, että kirjaa luetaan yhdessä ja tehdään harjoituksia.

Voit tilata kirjan Suomen Nuortentalo Oy:stä suoraan.
www.nuortentalo.fi
sähköposti: anna.airaksinen[at)nuortentalo.fi

Lue katkelma kirjasta:

Mielipiteen ilmaisu

Mielipide on sinun ikioma ajatuksesi jostakin asiasta. Jokaisella ihmisellä on oikeus omaan mielipiteeseen.

 

Muiden ihmisten mielipiteitä pitää kunnioittaa, vaikka ne olisivat erilaisia kuin sinun mielipiteesi.

Opettele perustelemaan mielipiteesi eli kertomaan, miksi ajattelet asioista niin kuin ajattelet.

 

Ennen kuin ilmaiset mielipiteesi, mieti, onko sen julki tuominen tässä tilanteessa tärkeää tai järkevää. Mieti myös, onko se kenties toista henkilöä loukkaavaa.

 

Pärjää porukassa – Sosiaaliset taidot,  Suomen Nuortentalo Oy 2013