saku2

Saku, spesiaali lapsi on todenmukainen, lämmöllä ja huumorilla kirjoitettu kirja Sakusta, 9-vuotiaasta, reippaasta ja mukavasta pojasta. Kirjassa on tehtäviä, joiden avulla lukija voi pohtia, miten erilaisissa tilanteissa kannattaisi toimia. Kirjan aikuisille tarkoitetussa loppuosassa Sakun äiti kertoo, miten pojan erityisyys ilmenee arjessa. Äiti kertoo myös, miten rikasta elämä on spesiaalin lapsen kanssa.

Kirjan voi tilata suoraan kustantajalta.

Lue katkelma kirjasta:

Äiti kertoo Sakulle, että ulkona sataa.

Sakun pitää panna sadetakki päälle.

Saku on tyytyväinen,

sillä hänen sadetakkinsa on aika hieno.

Siinä on keltaisia ja vihreitä formula-autojen kuvia.

 

– Saappaita en kyllä laita!

Ne on ihan tyhmät jalassa!

Saku kiukuttelee.

 

Eikä Saku kiukuttele ilman syytä.

Äiti tietää, että Sakun tuntoaisti

on hyvin herkkä, herkempi kuin muilla.

Saappaat eivät tunnu jalassa

yhtä hyviltä kuin lenkkarit.

 

Anna taas neuvosi Sakulle tässä tilanteessa. Mitä Saku voisi tehdä?

 

Saku tekee kuten neuvoit.

Hän laittaa kahdet sukat päällekkäin,

saumat ulospäin.

Sen jälkeen saappaat eivät tunnu pahalta.