Sisällön alkuun

Selkokirjat

Näillä sivuilla esitellään selkokirjoja. Voit myös tilata kirjoja näiden sivujen kautta.

                   
Vesa Ämmälän uutuuskirja Pieni hiljainen mies

Voit tutustua uutuuskirjoihin ja tilata niitä Uutuudet-sivuilla. Kirjat-sivulta pääset tutustumaan jokin aika sitten ilmestyneisiin selkokirjoihin. Alekirjat-sivulla voit tilata kirjoja edulliseen hintaan. Joitakin selkokirjoja voit tilata vain suoraan kustantajalta. Nämä kirjat löydät Muut kustantajat -sivulta.              

Mistä kirjoja saa?

Selkokirjoja voi ostaa kirjakaupoista, Selkokeskuksen kirjavälityksen kautta tai soittamalla suoraan kustantajalle. Selkokirjoja voi lainata myös kirjastoista. Kattava selkokirjakokoelma löytyy esimerkiksi Kehitysvammaliiton kirjastosta. Myös Kallion kirjastossa Helsingissä on paljon selkokirjoja. Pääset selailemaan pääkaupunkiseudun kirjastojen selkokirjoja tästä linkistä. (Linkki vie yleiskielisille sivuille.)  

Kirjaesite

Selkokirjaesitteessä esitellään uusia ja vähän vanhempia kirjoja eri kustantajilta.

Uusi kirjaesite on ilmestynyt, ja sitä voi tilata ilmaiseksi Selkokeskuksesta joko
puhelimella numerosta (09) 3480 9240 tai sähköpostilla osoitteesta
selkokeskus(at)kvl.fi. Kaikki esitteessä olevat kirjat eivät ole vielä ilmestyneet. Kirjoja päivitetään Uutuudet-sivuille sitä mukaa, kun ne ilmestyvät.

Selkotarinat

Papunetin sivuilla voit myös lukea selkotarinoita. Uusin tarina on nimeltään Rakkauskakku. Lisäksi voit lukea villinlännen tarinan, kansansadun sekä katkelmia Aleksis Kiven näytelmistä.

Papunetin pelisivuilla on kaksi uutta tarinaa: perinteinen Tuhkimo-satu sekä uusi tarina kahden kaveruksen onkimatkasta. Sen nimi on Seppo ja Urpo ongella. Pääset pelisivujen tarinoihin tästä linkistä.