Sisällön alkuun

Tarinat

Kuuntele

Näillä sivuilla on selkokielisiä tarinoita. Mukavia lukuhetkiä!

Uusin tarina on Sirpa Puskalan Rakkauskakku, jossa Maire leipoo kakkua rakkaalleen. Jos maistaa palan rakkauskakkua, on ikuisesti rakkauden vanki.

Ihana mies on Johanna Kartion hellyttävä tarina ihanasta miehestä.

Etana ja Lystikäs kertoo Tomas von Martensin isästä.

Hurjapää-Jane parantaa viskillä on tarina Villistä Lännestä.

Seitsemän veljestä on katkelma Aleksis Kiven näytelmästä.

"Viimeinen vedessä tiskaa astiat" on Tomas von Martensin kesälomakertomus.

Peikkojen kiitos on kansansatu.

Kihlaus on katkelma Aleksis Kiven näytelmästä.

Osa tarinoista on julkaistu selkokirjoissa. Selkokirjoihin voit tutustua selkokirjat-osiossa.