Selkouutiset opetuksen tukena
Selkouutisia käytetään paljon kouluissa opetuksen tukena. Pyysimme opettajilta kokemuksia siitä, kuinka he käyttävät Selkouutisia luokassaan. Näille sivuille on nyt koottu vinkkejä niin perusopetuksen, S2-opetuksen, erityisopetuksen kuin suomen kielen yliopisto-opetuksen tarpeisiin. Uusia ideoita voi jatkuvasti lähettää osoitteeseen selkouutiset(at)kvl.fi.
Selkouutisten näköislehti on oiva apu opettajalle ennen kaikkea Hae-toimintonsa ansiosta. Näköislehti on samanlainen kuin painettu lehti. Näköislehdestä saat lisätietoa täältä.
Selkouutisten verkkolehteen poimitaan viisi kirjoitusta ja kuvaa jokaisesta numerosta. Ne voi myös kuunnella, mutta ääni on kustannussyistä digitaalinen. Jokaisesta lehdestä laaditaan myös valmiit kysymykset nettiin. Verkkolehdessä on myös aina ajankohtainen äänestys.
Selkojulkaisuista opetuksen tukena on laadittu esite. Voit tulostaa esitteen pdf-muodossa täältä.
Ruotsinkielisen 8 sidor -lehden verkkosivuilla on myös paljon tietoa opettajille.