Putinin puolueen kannatus laski
Venäjän duuman eli parlamentin vaalit järjestettiin sunnuntaina. Presidentti Dmitri Medvedevin ja pääministeri Vladimir Putinin puolue Yhtenäinen Venäjä voitti odotetusti vaalit. Puolue menetti kuitenkin merkittävästi kannatustaan. Toiseksi eniten ääniä saivat kommunistit. Heidän suosionsa kaksinkertaistui.
Vaalin tulos on pettymys johtokaksikolle. Aiemmin jo Putinin puolueen arvostelu oli melkein kiellettyä. Vaalien jälkeen Venäjällä on ollut levottomuuksia ja mielenosoituksia, joissa vaaditaan uusia vaaleja. Vaalien tulosta väitetään vilpilliseksi.
Venäjällä järjestetään 4.3.2012 presidentinvaalit. Vaalikampanja on jo täydessä vauhdissa. Sen päätähti on Putin.