Sisällön alkuun

Lait

Perustuslaki
Suomessa valta kuuluu kansalle. Kansa valitsee eduskunnan, joka säätää lait. Lue Suomen perustuslaista ja yhteiskunnan toiminnasta.
Tietoa perhelainsäädännöstä
Miten avioliitto solmitaan? Kuka voi lain mukaan mennä naimisiin? Tältä sivulta löydät tietoa avioliittolaista sekä myös parisuhdelaista.
Tietoa työelämästä
Työpaikan hakeminen ei ole aina ihan helppoa. Lue ohjeita työnhakuun.
Sosiaalihuollon asiakaslaki
Sosiaalihuollon asiakkaalla on oikeus hyvään palveluun ja kohteluun. Tältä sivulta voit lukea, mitä laki sanoo sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista.
Yhdenvertaisuuslaki
Yhdenvertaisuuslain tarkoitus on estää syrjintää ja lisätä eri kansanryhmien yhdenvertaisuutta yhteiskunnassa.